HTML

Soltvadkert

Célom Soltvadkert város önkormányzati képviselőjeként a munkámmal kapcsolatos ügyek ismertetése. Várom a lakosság hozzászólásait. Ha képviselői segitségre van szükség - bármivel kapcsolatban - írjanak a zsiklagyozo@gmail.hu címre. Tisztelettel: Zsikla Győző

Friss topikok

  • Lajos László Fekete: Majd ú gy járnak a szőlő ültetvényekkel is mint annak idején a tejelő szarvasmarha állomány csökk... (2019.09.22. 16:00) Javaslat a szőlőtermelők megmentésére
  • Magdolna Kugelman: Győző!Miért hagyatkozol szóbeszédre a borfogyással kapcsolatban?Miért nem kérdezel meg engem?Ponto... (2014.05.06. 19:40) Az olasz tablettás bor
  • dr rohonczy: A blogban leírt, az utak állapotával kapcsolatos megállapításaid tények.Ilyen minősíthetetlen álla... (2014.03.13. 18:31) Soltvadkerti rossz utak
  • Dalma Grosz: Maximálisan egyetértek Zsikla úrral. Bizony sokszor szembesültem már én is ezekkel a csúf virágágy... (2013.05.31. 08:33) Soltvadkerti virágok
  • samu69: Nem értek egyet a képviselő úrral. Én szeretek kerékpározni és nehogy már Ön mondja meg, hogy csak... (2012.12.16. 14:37) Rossz úton járunk!

Linkblog

Szeretik a vegyszeres Bíbortetűt?

2018.12.20. 13:04 Zsikla Győző

A blogomat átalakítottam. Kevesebb és más jellegű írással jelentkezem, mint ahogy már jeleztem ennek az az oka, hogy a testületi üléseket az interneten lehet nézni, így a tájékozódás biztosított. A rákbetegségekről szóló cikkem után most az egyik lehetséges rák okozóról a vegyszeres élelmiszerekről írok. Nemrégiben megkívántam a száraz kolbászt és kértem a feleségemet, hogy hozzon a boltból, mivel a sajátunk már elfogyott. Elkezdtem enni és az első falat után abba hagytam. Ugyanis elkezdte csípni a torkomat a füstpác íze. Megnéztem a kolbászra ragasztott címkén, hogy miből készült. Megdöbbentett ezért most tovább adom.

A hagyományos kolbász ez: Sóval, csemege és csípős paprikaőrleménnyel, fokhagymával, borssal és őrölt köménnyel ízesített, alapvetően bükkfával füstölt, szárítással érlelt húskészítmény.
Hústartalom: A szárított kolbászok 100 grammja általában 150 gramm hús felhasználásával készül.

Ehhez képest amit vásároltunk:
Sertéshús; Sertés szalonna; Sertés bőrke; Sertésfehérje; Pác-só (étkezési só, tartósítószer E250); Fűszerek; Dextróz; Fűszerkivonatok;
Ízfokozó (E621); Antioxidánsok (E316, E330, E296); Színezék (E162, E120); Starterkultúra; 100 g termék 77 g hús felhasználásával készült.

A sertés szalonnáról és sertés bőrről tudtam, hogy az mi, a sertés fehérjének már utána kellett néznem: A sertés csontokat ledarálják, és ebből a masszából kiszeparálják a csontokon maradt húsrészeket és velőt, ezt hívják sertés fehérjének. A hústartalom csak fele a "rendes" kolbászénak! Nézzük az E betűs alkotókat: 

 E 250 : Tartósítószer a nátrium-nitrit a salétromsav nátriumsója.Elfogadható napi beviteli mennyiség (ADI)
0.06 mg/kg nitrit-ionra vonatkoztatva.
E 621 : Nátrium-glutamát ízfokozó, csecsemőknek nem ajánlott.
E 162 : Betamin céklából előállított szinezék.
E 120 : Kárminvörös a bíbortetű nőstény egyedeiből állítják elő! A bíbortetű egyedeit kiszárítva, majd kiforralva kinyerhető belőlük a kárminsav, melyet ezt követően timsóval, tisztított borkővel, vagy kálium-hidrogén-oxaláttal finomítanak.
E 316 :Nátrium-izo-aszkobát. A nátrium-izo-aszkorbát konkurál a szervezetben a hatékony C-vitaminnaI, annak felszívódását akadályozhatja.
Az állatkísérletekben a magas adagolású izoaszkorbinsav lecsökkentette a szervezetben a rendelkezésre álló aszkorbinsavat.
Figyelem!  Ennek az adalékanyagnak a fogyasztásával kapcsolatban egészségügyi problémák, kellemetlen hatások merülhetnek fel.
E 330 : Citromsav, savanyító. Nagy mennyiségben fogszuvasodást okozhat.
E 296 : Almasav. Az almasav veszélytelennek számít. 

Tehát vásárláskor nem árt, ha nagyítót és E táblázatot viszünk magunkkal és számológépet, hogy a mennyiségi korlátozással fogyasztható vegyszerek mennyiségét ki tudjuk számolni. Állítólag amióta ilyeneket eszünk növekszik a rákos megbetegedések száma. Én nem tudom, de az biztos, hogy a füstpácos cuccot nem tudom lenyelni.(Életösztön?) A vegyszerfogyasztást nem támogatom a bíbortetű kivonat fogyasztása ízlés kérdése nekem jobban tettszik a paprika, mint színező és ízesítő. Ha valaki azt hiszi, hogy amit itt leírtam az vicc, annak azt mondom, hogy nem! Nézzen utána aki nem hiszi el, én is ezt tettem. És ez az általam egyik legegészségesebbnek gondolt élelmiszer kapcsán merült fel, persze nem minden szárazkolbász ilyen ezért javaslom az odafigyelést! Mint ahogy a többi élelmiszernél is. Ha lesz időm később folytatom. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsiklagyozo.blog.hu/api/trackback/id/tr3514503154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása