HTML

Soltvadkert

Célom Soltvadkert város önkormányzati képviselőjeként a munkámmal kapcsolatos ügyek ismertetése. Várom a lakosság hozzászólásait. Ha képviselői segitségre van szükség - bármivel kapcsolatban - írjanak a zsiklagyozo@gmail.hu címre. Tisztelettel: Zsikla Győző

Friss topikok

  • Lajos László Fekete: Majd ú gy járnak a szőlő ültetvényekkel is mint annak idején a tejelő szarvasmarha állomány csökk... (2019.09.22. 16:00) Javaslat a szőlőtermelők megmentésére
  • Magdolna Kugelman: Győző!Miért hagyatkozol szóbeszédre a borfogyással kapcsolatban?Miért nem kérdezel meg engem?Ponto... (2014.05.06. 19:40) Az olasz tablettás bor
  • dr rohonczy: A blogban leírt, az utak állapotával kapcsolatos megállapításaid tények.Ilyen minősíthetetlen álla... (2014.03.13. 18:31) Soltvadkerti rossz utak
  • Dalma Grosz: Maximálisan egyetértek Zsikla úrral. Bizony sokszor szembesültem már én is ezekkel a csúf virágágy... (2013.05.31. 08:33) Soltvadkerti virágok
  • samu69: Nem értek egyet a képviselő úrral. Én szeretek kerékpározni és nehogy már Ön mondja meg, hogy csak... (2012.12.16. 14:37) Rossz úton járunk!

Linkblog

Megalakultunk

2010.10.16. 10:36 Zsikla Győző

 

Csütörtök délután megalakult az új képviselő-testület. Jelen volt sok meghívott vendég: Esperes úr és a lelkészek, országgyűlési képviselők, díszpolgárok, leendő külső bizottsági tagok stb. Szerintem minden rendben volt, kivéve, amit felszólalásomra a polgármester úr reagált. A bizottságok megalakulása előtt kértem szót és kb. a következőket mondtam: Demokratikus testületek megalakulása előtt a tagok össze szoktak jönni, egyeztetni. Úgy tudom most is volt  ilyen, de erre nem kaptam meghívást, a polgármester úr telefonon értesített a többség engem érintő döntéséről. Azért kértem most szót, hogy el tudjam mondani a képviselőtársaimnak és mindenkinek a véleményem. Ha egy csapat rosszul szerepel, akkor leváltják a vezetőjét. Azonban én nem azért leszek leváltva a Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság éléről, mert rosszul dolgoztunk, hiszen csak dicséretet kaptunk. Ennyivel tartozom a volt bizottságomnak, hogy elmondjam nem velük, hanem velem volt a baj. Túl sokszor fogalmaztam meg különvéleményt. Leváltásom nem szakmai, hanem politikai döntés volt, de alázatosan tudomásul veszem.
Polgármester úr - láthatóan felháborodottan - azzal kezdte, hogy most megpróbálja visszafogni magát, majd arról beszélt, hogy semmiféle egyeztető összejövetel nem volt, mindenkivel csak telefonon egyeztetett, mint ahogy velem is. Egyébként nem leváltva leszek, csupán a mandátumom lejárt, és most új bizottságokat választunk. Megismételte, hogy azért nem lehetek újra elnök, mert a választóktól kevés szavazatot kaptam.
Jogilag valóban nem leváltás, hanem újra nem választás, de a lényegen ez nem változtat. A polgármester úr részvételével pedig igen is volt egyeztető összejövetel, ezt később el is ismerte, de szerinte az nem számít, mert nem ő hívta össze. Érdekes értelmezés, amit nem a polgármester hív össze, az meg sem történt.  Felszólalásomban annyit állítottam, hogy volt ilyen és nem hívtak meg, hol itt a baj?  Mivel rólam is döntöttek, elegánsabb lett volna, ha szemtől szembe elmondják, nem pedig úgy üzenik meg a döntésüket. Tudomásul vettem, nem vagyok sértődős, akkor miért kellett így nekem esni? Magyarázatokat mindenre lehet találni, meg az ellenkezőjére is.
Hagyjuk a magyarázkodást nézzük a tényeket és a számokat: A választók nyolc képviselőt választottak, öt fideszeset és három függetlent. Minden újraválasztott képviselő több száz szavazattal kevesebbet kapott, mint az előző szavazáson, egyedül Udvarhelyi Attila független jelölt kapott 46-al többet, én pedig csak 32-vel kevesebbet. A Jobbik Soltvadkerten erősödött - már közel 20%-on van - szövetségben indultam velük és nem lehettem újra bizottsági elnök. Nyolc külső bizottsági tag segíti a testület munkáját, mind a nyolcat fideszes képviselő választotta ki és kérte fel. A Jobbik szeretett volna legalább egyet ajánlani, elutasították. Négy éve a Jobbik még nem volt parlamenti párt, a választáson támogatta Lehoczki Ferenc polgármester jelöltet. Akkor Szávay István személyében delegálhattak külső bizottsági tagot.
 Döntse el mindenki a tények alapján van-e most kiszorítósdi az önkormányzatban vagy nincs?
Érvényesül-e a választói akarat, vagy politikai döntések születtek?
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsiklagyozo.blog.hu/api/trackback/id/tr392375502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása