HTML

Soltvadkert

Célom Soltvadkert város önkormányzati képviselőjeként a munkámmal kapcsolatos ügyek ismertetése. Várom a lakosság hozzászólásait. Ha képviselői segitségre van szükség - bármivel kapcsolatban - írjanak a zsiklagyozo@gmail.hu címre. Tisztelettel: Zsikla Győző

Friss topikok

  • Lajos László Fekete: Majd ú gy járnak a szőlő ültetvényekkel is mint annak idején a tejelő szarvasmarha állomány csökk... (2019.09.22. 16:00) Javaslat a szőlőtermelők megmentésére
  • Magdolna Kugelman: Győző!Miért hagyatkozol szóbeszédre a borfogyással kapcsolatban?Miért nem kérdezel meg engem?Ponto... (2014.05.06. 19:40) Az olasz tablettás bor
  • dr rohonczy: A blogban leírt, az utak állapotával kapcsolatos megállapításaid tények.Ilyen minősíthetetlen álla... (2014.03.13. 18:31) Soltvadkerti rossz utak
  • Dalma Grosz: Maximálisan egyetértek Zsikla úrral. Bizony sokszor szembesültem már én is ezekkel a csúf virágágy... (2013.05.31. 08:33) Soltvadkerti virágok
  • samu69: Nem értek egyet a képviselő úrral. Én szeretek kerékpározni és nehogy már Ön mondja meg, hogy csak... (2012.12.16. 14:37) Rossz úton járunk!

Linkblog

A drága víz

2010.12.30. 18:30 Zsikla Győző

 

Csak most tudtam rászánni az időt, hogy írjak a december 15-ei Képviselő-testületi ülésről. Legfontosabb döntés az ivóvíz és szennyvízdíj áremelés volt.  Az előterjesztésben 10%-os díjemelés és az alapdíj 20%-os emelése szerepelt.  Az alapdíj az a havonta fizetendő összeg, amit akkor is fizetni kell a lakosoknak, ha egy liter vizet sem fogyasztanak. Eddig ez a szennyvíz és a víz után összesen 435 Ft/hó volt.  A lakossági vízdíj 203 Ft/m3, a szennyvízdíj pedig 281 Ft/m3 volt.
Orbán Viktor a Fidesz elnöke, Miniszterelnök azt mondta: „elfogadhatatlan, hogy Magyarországon több millió ember fizetésének hetven-nyolcvan százalékát felemésztik a közüzemi díjak, ezért a nemzeti ügyek kormánya az első perctől kezdve azért dolgozik majd, hogy a fizetések minél kisebb része menjen el a rezsiköltségekre.”Gondolom ez is egy ok volt a sok közül, amiért a soltvadkertiek nagy többsége a Fideszre szavazott, a Fidesz színeiben induló polgármestert választott és a bekerült képviselők többsége neve mellett is Fidesz logó volt. Mivel én teljes mértékben egyet értek Orbán Viktor fenti kijelentésével abban bíztam, hogy a vadkerti fideszes képviselő többség szakít a Gyurcsány időszakra jellemző megszorításokkal, és lesöpri ezt az infláció többszörösét tartalmazó díjemelési előterjesztést.
Már megint tévedtem! A Mezőgazdasági és a Gazdasági Bizottság ülésén leszavazták a várható inflációval megegyező 3,5 %-os általános díjemelési javaslatomat és a többség ragaszkodott a 10% körüli áremeléshez, annak ellenére, hogy konkrét javaslatokat tettem a Vízmű gazdaságosabb működtetésére. Sőt a Gazdasági Bizottság ülésén a polgármester  közbeszólásokkal zavarta meg hozzászólásomat, ami nem a kulturált vita jellemzője. Az egyik dolog, ami kiverte a polgármester Úrnál a biztosítékot, hogy idéztem az előterjesztés szövegéből a következőt: „A szaghatás csökkentése érdekében elkezdtük a préselt iszap ( szennyvíziszap) vegyszeres kezelését. Ennek költsége 2010-ben 4.553.269,-Ft volt.” Majd szóba hoztam, hogy a szaghatást (bűzt) okozó szolár beruházás hibás döntésének következményét, miért az emberekkel akarják megfizettetni. Na ekkor vágott közbe mondván: hányszor akarom még elmondani, hogy a szolár rossz beruházás volt, ad egy fél órát a Vadkert TV-ben hogy kibeszélhessem magam, de itt fejezzem ezt be…. Álljunk meg egy percre, hogy is van ez? Ő rendelkezik a TV műsorairól? Az előterjesztésben szerepel, hogy mennyit fizettetnek meg a lakosokkal a szagtalanítás miatt, és mint képviselő ezt nem vehetem észre?  
Másik: A bizottsági ülés előtt kiosztásra került egy táblázat, ami a szomszédos városok víz és szennyvízdíjait tartalmazta. Szóba hoztam, hogy ez megtévesztő, mert nem tartalmazza például Kiskunhalas esetében, hogy ugyan magasabb a vízdíj, de nincs alapdíj és vastalanított vizet szolgáltatnak. Polgármester ismét közbevág: Ne mondjam, hogy Kiskunhalason nincs alapdíj hiszen itt van a táblázatban, hogy mennyi.” Itt már tényleg elbizonytalanodtam, csak nem állítanak valótlanságot, biztos rosszul emlékszem. Később utána néztem: Jól emlékeztem, az idei évben Kiskunhalason nem volt víz és szennyvíz alapdíj! Csak most 2011. január 1-étől vezetik be, viszont cserében nem emelték a víz és szennyvíz díjakat. Tehát a bizottsági tagoknak kiosztott táblázat félrevezető, valótlan adatokat tartalmaz!
A testületi ülésen végül én is beleegyeztem a Pénzügyi Bizottság kompromisszumos, 7%-os díjemelésébe azzal, hogy ez a belvízelvezetésre lesz fordítva. Erre tényleg kell áldozni, mert nagy a baj!
Sikerként értékelem, hogy a tűzoltók végül mégis megkapták a túlóra pénzeket - mert megérdemlik - az idén erre alaposan rászolgáltak. Ez is erőt ad, mert jelzi, ugyan kisebbségben vagyok, de néha azért sikerül valamit elérnem!
 
SIKEREKBEN GAZDAG, BOLDOG ÚJÉVET KÍVÁNOK MINDEN JÓSZÁNDÉKÚ OLVASÓMNAK!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsiklagyozo.blog.hu/api/trackback/id/tr712548831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása